|
Jan Švankmajer inspirace literaturou a divadlem
Balej, Petr ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; ULVER, Stanislav (oponent)
Abstrakt:
Tématem práce je analýza literární a divadelní inspirace ( E. A. Poe, D. A. F.
Sade, Ch. D. Grabbe, L. Carrol, V. de I´Isle-Adam, H. Walpole, J. W. Goethe, Ch.
Marlowe, barokní a lidové divadelní hry, černé romány, pohádky) v krátkých
( Poslední trik pana Schwarzwaldea a pana Edgara, Rakvičkárna, Don Šajn,
Žvahlav aneb šatičky Slaměného Huberta, Otrantský zámek, Zanik domu Usherů,
Kyvadlo, jáma a naděje) a celovečerních ( Něco z Alenky, Lekce Faust, Otesánek,
Šílení) filmech Jana Švankmajera.
Cílem práce je vysledovat, jakým způsobem je s těmito inspiračními zdroji ve
filmovém zpracování nakládáno, jak jsou původní témata převáděna do jiného
média a jak jsou významově rozvíjena či přetvářena. U divadelní inspirace práce
popisuje přenos formálních výrazových prostředků charakteristických pro divadlo
(černé divadlo, herci v maskách, maňáskové divadlo atd.) do filmu a také popsat
autorův vztah k loutkám a klíčový vliv tohoto vztahu na jeho tvorbu.
|
|
Trendy výroby animovaného filmu
Příkaská, Barbora ; RYCHECKÝ, Tomáš (vedoucí práce) ; KALLISTA, Jaromír (oponent)
Ve své práci se snažím o zmapování současné situace a aktuálních trendů
z hlediska tvůrčích, finančních a výrobních postupů. Zaměřuji se na filmovou,
televizní i ostatní tvorbu. Největší důraz přitom kladu na úhel pohledu producenta.
Po úvodní části, ve které se věnuji specifikům animovaného filmu, následují kapitoly
zaměřující se na situaci v České republice. Kromě popsání současného dění na
scéně animovaného filmu se snažím přiblížit využití principů animace v jiných
odvětvích zábavního průmyslu.
V poslední části své práce nabízím výstup z rozhovorů s producenty současných
animovaných celovečerních filmů. Zajímaly mne okolnosti vzniku filmu, práce se
scénářem, přístup k novým technologiím a konkrétní problémy související s realizací.
|